Savās ikdienas gaitās uzgāju pavisam interesantu rakstu, pārdomas, atbildes par biznesa eksistenci, par klienta un uzņēmuma kontaktu – savstarpējām attiecībām, sapratni un kreativitātes lomu tajā.

Citēts:

1.Vai piekrītat Hansa Reica teiktajam, ka bizness ir brīnišķīgs piedzīvojums.

Visa dzīve ir brīnišķīgs pārdzīvojums. Nav tādas lietas, kas nebūtu brīnišķīga, un tas nu ir atkarīgs no mums pašiem, vai mēs spējam palūkoties, lai brīnišķīgo saskatītu. Faktiski, brīnišķīgais dzīvo mums prātā, jo mūsu prāts ir tas, kas piešķir pasaulei krāsas. Lai būtu iespējams gūt reklāmā panākumus, jums ir jāattīsta sev brīnišķīgs prāts.

Brīnišķas idejas kļūst vel skaistākas, ja viņas rod savu reālo īstenojumu dzīvē un kļūst dzīvas.

DOMA(Citāts):

Lai būtu pārliecinoši, mums jābūt ticamiem.Lai būtu ticami, mums jābūt uzticības cienīgiem. Lai būtu cienījami, mums jābūt patiesiem.  | Edward R. Murrow |

Like the advertising people, I don’t ask you to trust me without offering a respectable reference. (Lady Tippius, in “Our Mutual Friend”)

2.Radošās komandas moto ir: nav svarīgi, cik idejas var izdomāt, galvenais ir – cik idejas var realizēt. Tas zināmā mērā sasaucas ar globālo industrijas “elpu”, kur par biežāk pieļautajām PR un reklāmas aģentūru kļūdām klientu lielākais pārmetums bija – trūkst radošu ideju. Ja arī tās ir, tad ir grūtības ar to realizēšanu. Kā jūs to komentētu?

Tas ir dabiski, ka aģentūra un klients vienu un to pašu lietu redz atšķirīgi. Klientam, pēc būtības, būtu jābūt interesei pārdot. Aģentūrai, pēc būtības, būtu jābūt interesei palīdzēt klientam pārdot. Diemžēl realitātē klienti nereti vadās pēc dažādiem subjektīviem motīviem, un tieši tāpat arī aģentūras. Un tas ir normāli, jo mēs visi esam tikai cilvēki, un cilvēks pēc savas būtības ir subjektīvs, intuitīvs radījums — un pat tad, kad tiecas būt racionāls, viņš spriež loģiski vadoties no savas individuālās pieredzes, vērtībām, principiem. Aģentūras nereti ir pārāk oriģinālas un radošas, aizmirstot, ka reklāma ir komunikācija par produktu. Klients nereti cenšas būt pārāk uz produktu orientēts aizmirstot, ka reklāma ir domāta cilvēkiem, kuri vēlas ko interesantu un radošu. Atslēga ir atrast zelta vidusceļu, runāt, pierādīt, domāt, atrast jaunu risinājumu. Nereti izglītot klientu, jo īpaši, ja runa ir par sociālo mediju lietojumu utml. jaunākajām tendencēm.

Radošā komanda ir orientēta uz rezultātu — tādēl pie mums nav vajadzīgi mutes bajāri, sapņotāji, plānā galdiņa urbēji. Vājie un lēnie pie mums neiederas, organizācijas kultūra ir tāda, ka viņi vienkārši ir spiesti aiziet. Mēs vēlamies sasniegt daudz vairāk būt ar savu neatlaidību un darba sparu vislabākie. Un, protams, ka uzvarēt var tikai darot. Domāju, ka mūsu paveiktie darba rezultāti apliecina, ka esam darītāji.

Logic and over-analysis can immobilize and sterilize an idea. It’s like love – the more you analyze it, the faster it disappears. (Bill Bernbach)

3.Kādi ir trīs pamat principi, uz kuriem balstāt radošā departamenta darbību?

spēcīga komanda, spēcīga motivācija, tieksme uz jauniem izaicinājumiem un iespējām.

All great ads are to some extend a great use of the medium. (Dominic Gettins, copywriter)

4.Kur gūstat iedvesmu? Vai nav dažkārt izjūta, ka jel ko jaunu izdomāt ir neiespējami?

Mana iedvesma ir man visapkārt — talantīgi cilvēki iedvesmo viens otru, un mums, tādu netrūkst. Domāju, ka pēdējā gada, divu laikā esam palikuši daudz spēcīgāki. Varbūt mums nav skaļu uzvārdu, bet ikkatrs no mums ir spēcīga radošā personība. Slavenībām, nereti, daudz laika paiet slavējoties un uzstājoties. Pie mums cilvēki vienkārši strādā, viņiem nav laika un vajadzības… rotāt sevi zelta zvīņām, kā to dziesmā noformulēja Imants Kalniņš. Darbs arī iedvesmo, jo darbs dara darītāju, kas likumsakarīgi vijās ar neatlaidību un pašmotivāciju un vēlmi sasniegt labākus rezultātus. Tas iztīra prātu, atbrīvo no stresa un ļauj labāk fokusēties jaunajiem izaicinājumiem.

5.Uz kā likt akcentu un piesaitīt uzmanību tik pārblīvētajā reklāmas tirgū?

Svarīgi sekot jaunajām tendencēm, to arī darām. Mums ir spēcīga sociālo mediju daļa, kas ir labi integrēta ar web risinājumu nodaļu. Šie divi departamenti strādā roku rokā, lai piedāvātu klientiem dažādus innovatīvus risinājumus, paši programmējam savas aplikācijas utml. Domāju, ka sociālajiem medijiem pieder nākotne. Tikko esam izveidojuši arī video nodaļu — ieguldam naudu un laiku, lai varētu vienkāršākus videoproduktus radīt paši. Vairākus video klipus jau esam spējuši radīt bez ārēju resursu piesaistes — mūsdienās, kad visi resursi pieejami plānā datoriņā izšķirošs ir tikai cilvēka talants. Un uzņēmuma spēja piesaistīt, attīstīt un noturēt talantus. Mēs to spējam.

Life is simple. Everything happens for you, not to you. Everything happens at exactly the right moment, neither too soon nor too late. You don’t have to like it… it’s just easier if you do. (Byron Kati)

6.Kā vērtējat Latvijas reklāmas un PR nozari kopumā?

Daži no lielajiem nav pelnījuši būt lieli, daži no mazajiem ir pelnījuši būt lielāki. Dzīve pati visu saliek savās vietās. Likteņa dzirnavas maļ lēni, bet labi. Gadu no gada runājam par radošo izaugsmes veicināšanu, bet kāda jēga audzēt labo kāju, ja kreisā paliek neveikla? Radošās izaugsmes semināri būtu jārīko nevis priekš radošajiem, bet klientiem — tad klienti labāk sapratīs radošos. Bet radošos vajag izglītot mārketinga, reklāmas stratēģijas jautājumos. Svarīgi, lai mēs spētu labāk kopdarboties ar klientu, labāk viens otru saprast, labāk savienot divus nesamierināmos pretstatus — no tā ieguvēji būtu mēs visi.

7.Vai tajā būtu iespējams ienākt vēl jauniem spēlētājiem?

neapšaubāmi — there is always room for improvement. Ar filozofiju “nav svarīgi cik tu vari izdomāt, svarīgi, cik spēj realizēt” panākumi ir garantēti

*Iespējas

Mēs dzīvojam jaunu un izaicinošu komunikācijas veidu laikmetā, kas maina cilvēku uzskatus un informācijas plūsmu. Jaunu mārketinga instrumentu un kanālu pareiza pielietošana rada iespēju paust viedokli potenciālajai mērķauditorijai ar milzīgu ātrumu. Lielākā daļa zīmolu, kas ir mums apkārt, pastāvīgi cenšas sazināties ar mums, izmantojot industriālā laikmeta formulu, kas diemžēl ir novecojusi. Mainoties laikmetam un komunikācijas veidiem, zīmolu komunikācija interneta vidē pārtop no vienveidīgas un vienvirziena komunikācijas par dialogu starp zīmolu un mērķauditoriju. Tā jāveido ar privātumu un īpašu uzrunas veidu. Jaunu instrumentu izmantošana un sevis socializēšana disciplinē arī paša zīmola godīgumu pret mērķauditoriju. Izdzīvos tie, kuri transformēsies un pilnveidosies. Tie, kuri jauno tehnoloģiju novitātes pieņems, sublimēs un sinerģēs. Nevis maldīgi ignorēs.

“Tie ir tikai vārdi,bet man Ir tikai vārdi,lai aizkustinātu tavu Sirdi.”

– Gibb

Ko Jūs sakāt? Cilvēki no šādiem vārdiem iedvesmojas, mēģina paslēpt savu realitāti tur, smeļas iedvesmu un notic. Es arī mazliet pārdomāju esamību…

Saite uz oriģinālu:

http://www.facebook.com/notes/gatis-rozenfelds/p%C4%81rdomas-par-esam%C4%ABbu/10150428005374266

Advertisements